måndag 8 februari 2010

köket


Så var det Måndag igen ! Ny vecka nya tag . Ibland går allt som på räls . Men det är väl i och sig bra så länge allt är positivt. Men lite nya utmaningar skadar ju inte det mår man bara bra av .Här är en bild på vårt köksfönster, vet ej om jag visat lite av det innan ? men det gör väl inget..Kanske inte så många gamla grejer men men..ängeln har följt med ett tag jag gillar änglar .Sockerskålen visade jag ju igår, bollarna är på väg ut ..får se vad som jag hittar istället . Helst något som vattnas sparsamt , solen gassar såå ..när den nu kommer .




Jag har en gammal symaskin i hörnan i köket .Min sambo trixade till en skiva så att hålet efter symaskinen försvann. Jag har länge saknat en frukosttv i köket och nu står den där. Kanske inte så shabby men man måste ju ha lite användning av grejerna. De måste ju vara lite praktiska trots allt ..fastän det inte alltid passar .En vit zinkhink vid sidan med en pelargon i ..tyvärr ingen äkta men snart såå...

3 kommentarer:

  1. Ser så fint ut i ditt kök Jeanette!! o Vad bra att vinsten var bra!! Hoppas att du kan få till det bra!! men det tror jag inte blir några bekymer..:)

    Varma kramar Elin

    SvaraRadera
  2. Så mysigt Du har det=Att 'inreda' i en stil som passar huset och landet.Själv blandar jag mkt hemma men på min koloni,där vill jag ha det 'lantligt romantiskt'.Kommer att måla mera VITT det är en sak som är säker.Tack för inspirationen. kram *piah* :)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Absolut att man kan blanda och sen måste det vara praktsikt också, en teve måste ju stå nånstans. Och du har löst det bra! Skulle också vilja ha underredet till en gammal symaskin, det blir läckra bord av dem.
    Ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera