onsdag 27 oktober 2010

burkar


Jag har redan börjat att tjuvstarta med att julpynta lite ...tiden innan jul när man förbereder sig är allra mysigast tycker jag ...hitade endel söta band på Åhlens när vi var i stockholm ..detta var ett av dom ..en burk med pepparkakor blir ett fint stilleben i köket ...lätt att ha till hands när man blir sugen ...kannan är inte så gammal men söt ändå ...




Min gamla plåtburk kanske också passar till...


I gamla syltburkar kan man också lägga diverse föremål , här ligger sådant som man använder ofta ...t.e.x. värmeljus, snöre , spets ...det blir ett dekorativt inslag i miljön ...förutsatt att det passar in förstås...om man gillar att vara lite tokig i sina inredningsideer ...hi.hi...det gillar ju jag ...Ha en sköön dag !

3 kommentarer:

  1. "Tokerier" gillas :-) Pepparkakor skall få flytta in i min ena glasburk i köket som jag idag har pasta i och i den andra skall jag ha saffransskorpor jag har tänt baka.. Har insett att jag behöver mer hyllor men det får bli en senare fråga..

    Hoppas din dag är och har varit bra..

    Kram i höstrusket..
    Mia

    SvaraRadera
  2. Varför har inte jag kommit på att flytta över mina pepparkakor till en snygg burk?! Men nu ska det göras. Annars har jag ju andra kakor och skorpor i stora glasburkar... ja, korkad är jag... Så nu fick du igång mig, igen!
    Hulda

    SvaraRadera
  3. tack för ett fint tips att förvara sina värmeljus. gubben min tyckte det var för fint att ta av

    SvaraRadera