söndag 3 oktober 2010

kotavla


Morron på er ...så skönt att vakna upp och känna att man är ledig ...jag har ändrat lite på min hylla i köket ..i går så var jag hos min vän Paula som har bloggen loppisliv..hade fått nys om att hon hade en kotavla till salu ..jag blev så glad så jag körde dit och köpte den ..har länge letat efter en sådan ..den får bo här i hyllan tills jag hittar på någon annan plats ...fast den passar bra in här eftersom vi har endel svarta detaljer i vårt kök..bla..vitvarorna är svarta ..tanken från början när vi renoverade var inte shabby precis men det intresse har vi blivit helt sålda på nu ...bara shabby ...försöker ialla fall..det tar ju tid att byta ut möbler men vi har kommit en bit på väg i allafall ...jag har så lätt att rusa iväg och fixa allt på en gång ..vill ha det perfekt medetsamma ..hi.hi..men det funkar ju inte ...måste slå av lite på ambitionerna ..men det är ju så kul ...att se färdigt resultat...man är så nöjd då ...


Min skänk ...som jag visat innan ...den rymmer det mesta ...den har blivit lite av en avlastningsbänk ...här ligger ofta tidningar ..post ..viktiga lappar, nycklar m.m....men någonstans måste man ju ha en sådan yta ...vi lever ju också här ...inte bara till uställning ..eller hur ! fast ibland hade det varit skönt om det varit rent utan massa prylar som ligger huller om buller ...hi.hi..gick precis förbi vår hall ...här har vi nog minst 30 par skor nästan ..dags att plocka in sommarskorna nu ..ha en sköön söndag ! kram ...

4 kommentarer:

  1. Så fint det blev på din tallrikshylla, kotavlan passar ju perfekt där. Man måste bryta av det vita med lite färg..annars blir det färglöst..hihi. Jättefin skänk du har, är på jakt efter något liknande men lite mindre..behöver mer förvaringsutrymme. Här är förkylningen på bättringsvägen men inte helt på G ännu.
    Hoppas du haft en skön helg och får en fin start på nya veckan
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Snyggt ble det med kotavlan på din hylla..
    Er skänk är så fin, en sådan hade jag ju velat ha här hemma.. Vår skänk, som är en IKEAskänk, får oxå bli en avlastningsyta, fast inte så länge var gång för jag rensar där hela tiden.. :-)

    Ha nu en bra start på Veckan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Den blev ju jättefin där på din hylla, ohhh vad roligt att den passade :-)) Ja nästa gång tar vi en fika också och då har du tid att rota bland de andra sakerna jag har där också...fniss....när jag inte har så bråttom iväg på middag :-)

    Du har helt rätt, man får skynda långsamt, brukar bli bäst så...Rom byggdes inte på en dag som man brukar säga. Ha det gott. Kraaam P

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för din fina hälsning!!!

    Jättefin skänk, där går väl in en del..och nånstans att stuva in sina saker behöver man ju alltid...

    Trevlig måndag!

    Kram mariette

    SvaraRadera