torsdag 3 februari 2011

en tavla


Kanske har jag visat denna tavlan innan ? ramen målade jag vit..den passade liksom inte in innan på väggen ..vit blev det genast bättre...ett gammalt oljetryck ...köpt på en loppis tidigare...gamla skålar som jag ärvt från min mormor..och vad ser jag i bakgrunden ? någon som lagt en silvrig dosa av något slag ?? det var ju inte meningen att få med det ..men jag lovar det är inte från mig ......
Idag så har jag haft en bra dag ...min tid i em så satt jag hos frissan och njöt ...lite färg. slingor.klippning m..m..rättså bra resultat faktiskt ..eller för att vara korrekt väldigt nöjd ! men som de säger man kan ju inte göra änglar utav djävlar...kanske lite hårt ...men ibland får man trolla med sin ålder ...man ska ju hänga med ett tag till..förhoppningsvis ...KRAM !

5 kommentarer:

  1. Ja att gå till frissan är skönt man känner sig fräsch efteråt... blir man sen supernöjd så är det bara toppen.. Ja man få kämpa för att inte de grå stråna ska ta överhand..fniss.

    Du har mycket fint efter din mormor, kul att det används...
    Ha det nu så gott kram Helene

    SvaraRadera
  2. KLart vi skall hänga med ett tag till.. Ett väldigt bra tag med :-)

    Snyggt!! T.o.m den silvriga dosan passade nästan in ;-)

    Ha en fin fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ärvda saker efter någon man känt är väldigt speciellt. Allt var fint på bilden!
    Ja, det piggar verkligen upp att gå till frissan, varje gång tänker jag att nu ska jag hålla mig så här snygg - och tanken är ju god men men ....
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter med frissanbesök. Jag väntar på möjlighet att komma dithän, men har ju vart upptagen, så att säga... nästa vecka kanske.
    Ha en skön helg!
    hulda

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så roligt att du tittade in hos mig, och nu är jag här och hälsar på.
    Det är härligt att gå till frissan och bli lite ompysslad en stund. Blir sen resultatet bra så känner man sig nästan som en ny människa.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera