söndag 27 mars 2011

nya kannan


Igår så var vi en runda i stan ...där hittade jag denna kannan som fick följa med hem....lite björkris plockade jag och satt här i ....det är så härligt med solens strålar som lyser in nu ....bara en sak som inte är så bra ..fönstrena behöver putsas ...men jag tar det med ro nuförtiden ..det hade jag inte gjort för några år sedan ....jag gör det när jag har tid och lust ... Vi har också tagit ner hyllorna i köket och satt in de klassiska vita idag ..men det får ni se en annan dag ....


Att sätta lite spetsremsor var lite sött tycker jag ..



Mitt målningsprojekt denna helgen...en skänk som varit avlutad innan ...den blir numera vit ...jag grundar med spärr färg som är vit ...det är klart mycket enklare än att måla med kvistlack...nu grundar jag ju hela skänken ..bara att måla med den riktiga färgen sedan ..blir jättebra resultat....



Ett lager färg till så blir det bra ...

9 kommentarer:

  1. Björkris är så ljuvligt att plocka in och det slår ut fort. Din skänk kommer att bli fin!
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Halkade in till dej och det är jag glad för!

    Du har en ny följare :)

    // Jess

    SvaraRadera
  3. Vad fin skänken blev:) Jag brukar också måla med spärr färg om det är något knepigt målat med innan.

    Den nya kannan var söt, likadan som min vattenkanna;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när solen lyser in... ja här behöver fönstrena oxå putsas men det får väntas..
    Fin kanna du köpt..
    Ha en skön vecka kram Helene

    SvaraRadera
  5. Ja dessa fönster.. Jag putsade ju alla häromdagen men jisses så illa det blev.. vet inte om de nya fönstrena har någon beläggning som inte gått ort än för de är banne mig hemskare nu än innan putsningen.. Ja ja.. Bara att på det igen förmodligen..

    Så söt kanna du köpt.. Och vad skänken blev snygg.. Jag skall måla våra hallmöbler men väntar till jag kan stå ute och göra de..

    Ha nu en fin start på nya veckan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Hej! Vill bara tala om att även jag läser din trevliga blogg där du har så mycke fint..Vilken söt kanna du köpt..Kram från Mathildas mormor..

    SvaraRadera
  7. Härlig skänk som ger bra förvaring!

    Och så lite ris i en kanna, det är vår det. Gillade spetsremsorna du satt i också!

    Hoppas du får en bra start på nya veckan!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  8. Vilken fint skåp!
    Det blir ju så bra med vit färg!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  9. Härlig blogg Min dröm är att vi ska hitta ett hus/torp i lantlig stil Var o tittade i helgen men det låg lite nära vägen Återkommer för tips hos dig

    SvaraRadera