fredag 5 augusti 2011

gamla flaskor

Gamla flaskor kan vara dekorativa....de blev perfekta i vedbod fönstret...har länge gått förbi och tyckt att det ser lite tråkigt ut där i fönstret...och med en bit spets så blev det genast trevligare....

Gårdagens arbete ..jag stod i denna skyliften och målade i tio timmar....var allra högst uppe i taknocken ..jag är stolt över det själv ...kände mig som värsta målaren ...i dag ser ut att bli regn ..så nedre delen för vänta någon dag ...bara der röda färgen kvar...tack å lov !

Ses snart igen ...KRAM !

4 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med gamla flaskor, har också som jag har placerat ut några i trappfönstret... de pryder verkligen sin plats.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är Jeanette som målar huset!! Ser fint och fräscht ut, just rödmålade hus med vita knutar är bland det svenskaste och vackraste som finns!!! Fint med flaskorna i fönstret, gillar de där termosglasen, som fattigmans silver nästan, jättecharmiga!!! Vi var en runda neråt Kivik och Simrishamn igår, det är så mysigt där så det inte är klokt, helt underbart hav och slingriga vägar, vackra hus, så nära och så ljuvligt fint. Stenshuvud är så mäktigt så man tappar andan :-)) Till helgen blir det ev en tur till Ystad. Mycket österlen nu på sommaren, annars har vi mest suttit hemma :-)) Ha en fin fredag. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  3. ja jag älskar gamla flaskor- dina är underbara. kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Ja jösses vad flitig du är!!
    Flaskorna är jättefina!

    Kram Tina

    SvaraRadera