måndag 1 augusti 2011

HEJ igen ...idag så blir det ett extra inlägg ...ville visa er dagens jobb...jag har skurat hela dagen känns det som...semester ..h.m vad är det ? man ska ju vila sägs det ...ja från vanliga jobbet isåfall...kistan som vi köpte på auktionen har jag tvättat av lite ..vet inte riktigt mer vad man ska göra ...kanske putsa med lite olja ..det bruna , är något slag skinn  ?.
Verandan har nu blivit vit ..vi panelade om hela verandan ...att måla på falurödfärg var inget som rekomenderades....detta blev skitbra , tycker jag ..är super nöjd iallafall...
Ja , så här ser fönsterna ut nu ..jag har jobbat med dom hela dagen ...skrapat. tvättat. slipat dom ...hoppas nu de blir bra ...nu är det bra mannen jobb kvar ..snickeriet ....ja, jag ska förstås måla dom också när de torkat ...ses snart igen ! kramar ...

6 kommentarer:

  1. Hejsan! Skall bli kul att se när det är helt färdigt, ser så fint ut redan. Fönstrena gillar jag :O). Önskar dig en fortsatt trevlig dag kram Arja ♥

    SvaraRadera
  2. Kistan blev hur bra som helst, och verandan ser jättemysig ut...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad härligt ni kommer att ha det när det blir klart! Många fina bilder på din blogg, länkar dig till mig, ha det gott kram Marie

    SvaraRadera
  4. Ohhh så fina fönster, altanen ser fin ut, vitt och fräscht :-) Fin kista också. Kramen P

    SvaraRadera
  5. Fint blir det. Det blir på semestern man får tid till att fixa och dona. Ni tar ju vara på semestern bra tycker jag. Glöm ej att njuta av allt det fina. Det gör jag, när jag är inne här.Hälsningar Eva L.

    SvaraRadera
  6. Åhh vad glad jag blir av att ha hittat hit..vilken inspirerande blogg!
    Lägger till bland mina länkar bums:)

    Kram Helena

    SvaraRadera