tisdag 4 oktober 2011

Nu kommer mörkret snabbare å snabbare ...h.m ...hur ska man avhjälpa detta ? massor av ljus å mys ....igår kväll så tände vi brasan igen ..så mysigt med den sprakande och vilken go värme dessutom ...det bästa inköp vi gjort ..den vill jag inte vara utan ...
Gamla svart vita foton på släktingar blir också ett blickfång ....vilken tur att jag tog tillvara mormors gamla album ...det har verkligen kommit till nytta ..vem kunde tro det ? glasburkar har jag också fått dille på just nu ..perfekt som lyktor ....
Mina söta små ljusstaker som jag precis köpt i fröken knopps affär ...passade bra till de gamla ljustakerna...att blanda flera tilsammans ger ett fint sken ....just nu bara allt i silver på min komod....KRAM !

6 kommentarer:

  1. Om jag måste välja något som jag saknar mest i vårt hem så är det en brasa. Inte nog med mysfaktorn utan också knastret när det brinner
    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Här har vi också en tänt en brasa ikväll-, hög mysfaktor på det!

    Fint med glasburkar till ljusen, så enkelt vackert, precis som jag gillar!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Samma här, kaminen som sprakar och ljusen tända... burkar utan sylt men med ljus.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Alltid är det någon fördel med mörker och rusk, ljus och brasa är väl helt underbart:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Måste snart ta mig till Elins lilla bod och kolla allt fint, har inte varit där på flera månader..

    Härligt med kamin, önkas vi med kunde elda i vår öppna spis, men det får vänta ett tag innan vi kan glidgjuta och köpa en insats..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Så fint du har!
    Underbart mysigt med brasa o ljus oxå för den delen!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera