måndag 21 november 2011

adventsfönster

Måndag igen ! vad helgerna går fort ...Men igår hade jag en skön pysseldag ...jag struttade runt i pyjamasen mest hela dagen å pyntade för advent här ...lika bra att fixa det när jag har lust tänkte jag ... Kom ihåg ..att när jag var liten så fick man absolut inte tända stjärnorna förrän första advent ..tur att det inte är så idag ...man kan göra som man vill ...och då mår man bäst ! 

Här har jag fixat lite i hallen ..visst är det mysigt att komma in i ett pyntat hus ..Ljusslingor älskar jag ! denna har legat nerpackad i flera år nu fick den komma fram igen ...När det är jul så kan man överdriva tycker jag ...DET LYSER UPP I MÖRKRET !

Kudden kommer från hennes & Mauritz..den var en stor kudde .hm ! så går det när man inte kollar måttet innan ..ja.ja...KRAM !


8 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt!
    Gillar din stjärna, köpt var?

    Där skulle jag kunna sitta länge och kura i soffhörnan.....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Himmel så vackert det är med vitt. Min sambo brukar skoja med mig och säga att jag inte får tända för tidigt för då kommer adventspolisen
    Kram

    SvaraRadera
  3. Stor eller inte, snygg är kudden =)
    Jag måste ner till Jennifers och se om hon har kuddfodral som kan passa våra kuddar i soffan, är måttligt trött på de jag har nu..

    Så snyggt med ljusslingor..

    Att springa runt i pyjamasen är ju skönt och har man det skönt så mår man bra =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig söndag du hade, att strutta runt i pyjamasen och pynta:) Så fint och mysigt i din hall, kudden är jättefin:) Jag har inte börjat pyntat ännu, barnen med respektive har varit hemma i helgen,,
    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt fönster du visar upp! Men får man tända redan?:O))Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Så mysigt du har gjort... Jag skall hänga upp ljusslingorna till helgen...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Å så fint!!! Jag håller nog tyvärr på den regeln fortfarande, inte tända fören på söndag. Men det kliar nått vansinnigt i fingrarna. Har ju inte ens placerat ut allt pynt än utan det ligger vackert på kontoret tills på fredag.
    Men jag kanske vågar jag med nu...


    Kram petra

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Å,vilket mysigt och adventsfint fönster.
    Så vill jag också ha.
    Mysa runt i pyjamas,visst är det skönt.Får en att tänka på jultider när man var liten, och kunde gå runt i pyjamas länge.
    Önskar dej ej finfin dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera