torsdag 8 mars 2012

litet paket

Tänk vad en liten överraskning kan betyda mycket ...jag fick en av min goa vännina idag ...ett litet sött paket ..spännande...
Vi har stöttat varandra i vått å torrt en tid nu ..att få umgås med vänner som är i samma situation kan betyda mycket ..vi förstår varandra lättare tror jag ..
vi har ju haft samma problem ..
och vet hur dåligt man kan känna sig ..
men vi är uppför stegen nu ..
och har börjat jobba igen ...

Att bli utbränd , kan nog inte alla förstå ..
men för att bli utbränd , så måste man ju brinna innan..

och det är ju ändå ett bra tecken på att man kämpar på och försöker jobba så gott man kan ...

Lärare har ju varit i ropet sissta tiden på nyheterna ..
och det är ju bra ...för arbetssituationen som är så tuff ...ja.ja..

Hoppas regeringen vaknar snart ...och åtgärdar problemen ..ja.ja.ja..
man får försöka att vara positiv ..
för vi har ju ett viktigt uppdrag att följa ...och barnen är ju vår framtid ...viktigt att dom får en bra start i livet..
 Jag har massor av tankar ..men dom tar vi inte nu ..
.......
.......
Presenten var detta söta anteckningsblock ifrån Miljögården ..
det får ligga framme lite .
så jag kan njuta ...

KRAM !

5 kommentarer:

  1. Ja såna vänner växer inte på träd,, visst är det så att det är lättare att förstå varandra om man varit i samma situation,,, utbrändhet är inget att leka med och kan ta flera år innan man läker,, men så skönt att du kommit igång och kan jobba igen,,, fin liten anteckningsbok,, överraskningspaket är jätteroligt att få,,
    Ha en mysig torsdag kram Helene

    SvaraRadera
  2. Ja riktiga vänner växer ju inte på träd.Helt klart är det ju lättare att både förstå och peppa varandra om man varit i samma båt.Härligt med överrasknings present.Söt liten anteckningsbok.Ha nu en skön kväll rara du .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Så fin anteckningsbok! Härligt med goda vänner som förstår vad man går igenom. Nä fy tusan för att bli utbränd! Där vill jag inte hamna igen:( Visst är det tuffa tider på många arbetsplatser nu:(( Jag har aldrig haft det så tufft under mina 13 år i vården som det är nu:(

    Men vi ska klara det och vara nöjda över vad vi gör och vad vi kan/orkar :)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Vänner som finns där i vått och torrt skall man vara rädd om..
    Så fin anteckningsbok..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Jättefin anteckninsbok, så gulligt att få gåvor av goa vänner, sånt uppskattar man, behövs inte så mycket egentligen för att man ska känna lycka och glädje :-)) Denna veckan har jag fått både söta penseér, doftljus och rosor av vänninor, så glad man blir då :-))
    Så skönt att du börjat jobba igen, det går åt rätt håll!! Ta hand om dig nu.
    Stor kramis Paula

    SvaraRadera