onsdag 3 juli 2013

JORDGUBBAR...

Egenhändigt odlade jordgubbar !
i en loppad skål så blir det bara wow!
en känsla tillbaka från förr....

Tiden då det stod stilla ,

jordgubbarna satte vi i en pallkrage..
tänk att så många det blev ..

Mums! Mums!
........
Här kommer receptet på knäckebrödet ..

0,5 dl solrosfrön( rostade)
0,5 dl linfrön
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl pumpakärnor( rostade)
0,5 dl rapsolja
1dl majsmjöl
1dl vetemjöl
2dl kokande vatten .

Blanda alla frön med oljan,tillsätt mjöl
och sisst vattnet ..blanda väl !

Bred ut på bakplåtspapper
väldigt tunt !
( kavla ut med ett bakplåtspapper ovanpå degen ..blir bäst då )
kladdar inte ..

strö över flingsalt 

Grädda i 150 gr ca 50-60 min .

Låt svalna på pappret ...

LYCKA TILL ! 

KRAM !



5 kommentarer:

  1. Ser gott ut. Fin skål du lagt jordgubbarna i. Kram från din trognaste bloggläsare

    SvaraRadera
  2. Hm ! Vad kul att du gillade skålen .. Fast kan du äta i gammalt porslin ? Hi hi .. Jag kan gissa vem du är som anonym .. Hi hi ..glad att ha dig som trogen läsare .. Min vän ! Kram vi ses väl imon ..kalleboda lantliv ..

    SvaraRadera
  3. Härligt med egna gubbar och knäcket måste jag nog baka..

    SvaraRadera
  4. Alltid godast med egenproducerat!
    Både bär och bröd.............

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Jordgubbar ....mums!!!med lite grädde ;)))
    Jag har endast odlat sallad i en pallkrage i år...skönt att slippa plocka ogräs;)
    Kram bia

    SvaraRadera